افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان

به وبگاه تخصصي اخبار شهري خوش آمديد

جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان

۵ بازديد

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان را نشان داده و اظهار داشت كه: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، بيش از 224 هزار هكتار مزارع در افغانستان در هر سال 2020 تحت كشت خشخاش ، كه قابل مقايسه …

افزايش ۳۷ درصدي مزارع كشت خشخاش در افغانستان https://rosemag.ir/2021/09/14/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/ Tue, 14 Sep 2021 12:37:32 0000 مجله حوادث https://rosemag.ir/2021/09/14/افزايش-۳۷-درصدي-مزارع-كشت-خشخاش-در-افغا/ رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان را نشان داده و اظهار داشت كه: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، بيش از 224 هزار هكتار مزارع در افغانستان در هر سال 2020 تحت كشت خشخاش ، كه قابل مقايسه …

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا در ادامه افزايش تعداد مزارع خشخاش در افغانستان را نشان داده و اظهار داشت كه: به گفته دفتر مبارزه با مواد مخدر و جنايت سازمان ملل متحد (UNODC) ، بيش از 224 هزار هكتار مزارع در افغانستان در هر سال 2020 تحت كشت خشخاش ، كه قابل مقايسه با افزايش 37 درصدي كشت خشخاش در سال گذشته در اين كشور است.

به گزارش مجله رز ، سردار مجيد كريمي در نشستي تعاملي با رئيس و نمايندگان پارلمان اجتماعي با ابراز عذرخواهي از اين فرصت ، به تشريح فعاليتها و دستاوردهاي نيروي انتظامي در زمينه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و گفت: اميدواريم با هم همكاري كنيم. رفع چالش ها و شكاف ها در مبارزه با قاچاق و ترانزيت مواد مخدر.

اين بالاترين حجم توليد مواد مخدر را در افغانستان نشان مي دهد: پس از 19 سال حضور نظاميان غربي در افغانستان به بهانه مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، امروز ما نه تنها به كاهش توليد و مبارزه با اين آفت نگاه مي كنيم. نه از طرف آنها ؛ از سوي ديگر ، كشف بيش از بيست تن مت آمفتامين (شيشه) از افغانستان كه در سال 1399 در خاك جمهوري اسلامي ايران غرق شده بود ، نشان دهنده افزايش توليد داروهاي صنعتي و سنتي در اين منطقه است.

وي افزود: “در حالي كه يكي از خواسته هاي فرمانده معظم رهبري ضربه زدن به مباني مالي شبكه هاي تجارت و ترانزيت مواد مخدر است ، اين نگراني هميشه در دستور كار پليس مبارزه با مواد مخدر بوده است و يك ركورد طبقاتي جديد وجود دارد.

سردار كريمي در سخنراني ديگري به ادعاي اقدامات مبارزه با مواد مخدر عليه قطب مبارزه با مواد مخدر ناجا در منطقه مرز شرقي اشاره كرد و اظهار داشت: ارتفاع كشور بيش از 76 درصد كشف مواد مخدر است. در سرزمين هاي شرقي و جنوبي او مسئله قانون را در اين استان نشان مي دهد.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر ناجا همچنين با اشاره به چالش ها و شكاف هاي موجود در زمينه مبارزه با مواد مخدر در منطقه تصريح كرد: عدم عملكرد دقيق و كامل مبارزه با مواد مخدر توسط فرمانده معظم كل گزارش شد و مجازات مواد مخدر كاهش يافت. عدم تطابق مجرمان بين جنايت و مجازات ، وجود خلأهاي قانوني در مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر و غيره. از جمله چالش هايي كه انتظار مي رود تصميم مشاركتي و مثبت اعضاي كميسيون پارلمان و تسريع روند باشد. قانون جديد مبارزه با مواد مخدر

سردار كريمي در ادامه به ضرورت اخراج معتادان متجاهر اشاره كرد و افزود: “قدرت و حمايت از مواد مخدر مورد سوء استفاده در شهرك هاي ترك هميشه يكي از دغدغه هاي پليس است و اميدواريم نمايندگي ها در حفاظت از فرماندار نقش داشته باشند. و افزايش مجوز معتادان به

ولي اسكندري ، رئيس كميسيون اجتماعي شوراي اسلامي ، با در نظر گرفتن اين فرصت ، از نقش و جايگاه قطب مبارزه با مواد مخدر در مبارزه شديد با قاچاقچيان مواد مخدر صحبت كرد و افزود: مواد مخدر تمام وجود من را احساس مي كند. آنها اميدوارند موانع در اسرع وقت با تلاش مشترك برداشته شوند.

وي افزود: با توجه به ضرورت بسته شدن مرزهاي كشور براي جلوگيري از ورود مواد مخدر ، جلساتي در پارلمان تشكيل شد و سوالات مطرح و برنامه ريزي شد تا با استفاده از ظرفيت پرسنل براي اقدامات انضباطي ، مرزهاي كشور در سالهاي آينده مسدود شود.

وي در ادامه بر لزوم نقش ساير مutesسسات و م institسسات مسئول در مبارزه با مواد مخدر تأكيد كرد و افزود: موضوع مواد مخدر همواره يكي از معايب عمده اجتماعي كميسيون اجتماعي مجلس بوده و انتظار مي رود كه هم افزايي بيشتري داشته باشد. آسيب اجتماعي

اسكندري در خاتمه به خلاءهاي اولويت دار راه حل قانوني در بحث درك و رهايي مواد مخدر مشكوك اشاره كرد و افزود: كميسيون اجتماعي مجلس آمادگي كامل را براي مواردي مانند بازنگري و تجديد قوانين ، رفع شكاف هاي قانوني و افزايش دارد. مسائل مربوط به آن وي مبارزه با مواد مخدر ، برگزاري جلسات دوره اي با حضور مقامات ساير سازمانها و سازمانهاي مرتبط و غيره را اعلام مي كند.

انتهاي پيام

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.